
Ο κατασκευαστής ελαστικών Michelin και ο γίγαντας των αυτοκινήτων GM συνεργάζονται για να εξαλείψουν το πρόβλημα του σκασμένου λάστιχου. Πως? Βγάζοντας τον αέρα από τα ελαστικά γενικότερα.
Η Michelin αναπτύσσει ένα ελαστικό που ονομάζεται Uptis (ή Unique Dust-proof Tire System), το οποίο είναι ένα ελαστικό που δεν μπορεί ποτέ να σκάσει ή να ανατιναχθεί γιατί δεν απαιτεί αέρα για να παραμείνει άκαμπτο. Αντ ‘αυτού, το Uptis διαθέτει ένα εσωτερικό σύστημα ευέλικτων ακτίνων που υποστηρίζουν το ελαστικό. Το Uptis είναι ένα πρωτότυπο εργασίας που θα ξεκινήσει δοκιμές σε ορισμένα μοντέλα Chevy Bolt φέτος στο Michigan.
Μέχρι το 2024, οι δύο εταιρείες ελπίζουν να κυκλοφορήσουν το Uptis σε εμπορικά διαθέσιμο όχημα. Τα ελαστικά χωρίς αέρα δεν είναι μια εντελώς νέα ιδέα. Υπάρχουν ήδη στον κόσμο της ποδηλασίας και ακόμη και η Michelin πωλεί κάτι που ονομάζεται Tweel για χλοοκοπτικές μηχανές. Το Tweel μοιάζει πολύ με μια μίνι έκδοση του Uptis, με τις ίδιες ελαστικές ακτίνες στο κέντρο του ελαστικού.
Όπως εξηγούν τα υλικά μάρκετινγκ της Tweel, αυτές οι ακτίνες δεν αντικαθιστούν απλά την ανάγκη για αέρα, λειτουργούν σαν μίνι αμορτισέρ, παραμορφώνοντας τις ανωμαλίες για να εξασφαλίσουν μια ομαλότερη βόλτα από ό, τι προσφέρει ένα φουσκωμένο ελαστικό σήμερα. Ωστόσο, η αυτοκινητοβιομηχανία ήταν σκεπτική στην υιοθέτηση των ελαστικών χωρίς αέρα, επειδή όταν περιέχεται σωστά, ο αέρας είναι από πολλές απόψεις το τέλειο υλικό για ένα ελαστικό.